Аж үйлдвэрийн 4-р хувьсгалд зочид буудлын мэдээллийн систем яагаад хэрэгтэй вэ?

Нийтэлсэн огноо: 2021/04/13

Өнөө үеийг аж үйлдвэрийн 4 дэх хувьсгалын үе гэж бид их ярьдаг болсон. 
- Уурын хөдөлгүүрээр үйлдвэржүүлэх, хүний ​​хөдөлмөрөөс механикжсан хөдөлмөрт шилжсэн нь аж үйлдвэрийн анхны хувьсгал
- Бүтээгдэхүүний үйлдвэрлэлийг цахилгаан эрчим хүчээр бөөнөөр үйлдвэрлэж байсан нь үйлдвэрлэлийн хоёр дахь хувьсгал
- Үйлдвэрлэлийн процессыг компьютер эсвэл мэдээллийн технологийн бүтээгдэхүүнээр автоматжуулах,  төрөлжүүлэлт нь олон нийтийн үйлдвэрлэлийн гурав   дахь хувьсгал билээ.
 Манай эдийн засгийн үйл ажиллагаа өрсөлдөөн дунд идэвхтэй болж, нөгөө талаар тайтгарлыг эдэлж байна.
Гэсэн хэдий ч салбар хоорондын улам хүчтэй ширүүн өрсөлдөөн дунд бизнесийн үйл ажиллагаагаа хэвээр хадгалахын зэрэгцээ үзэл бодлын удирдагчид, шинжээчид аж үйлдвэрийн шинэ хувьсгал болно гэж үзэж байна. Аж үйлдвэрийн 3-р хувьсгалын гол технологи болох мэдээллийн систем дээр үндэслэн 4-р үйлдвэрлэлийн хувьсгал ирж байна, эсвэл аль хэдийн эхэлчихсэн байна. Аж үйлдвэрийн 4 дэх хувьсгал нь МТ-ийн уялдаа холбоо, харилцаа холбоонд суурилсан газарзүйн орон зай гэх мэт физик хязгаарлалтыг даван туулах, хуримтлагдсан мэдээлэл, боловсруулалтаар дамжуулан шинэ нэмүү өртөг бий болгох явдал юм.
Бодит байдал дээр гарч буй аж үйлдвэрийн шинэ хувьсгал нь зочлох үйлчилгээний салбарт  хэрхэн нөлөөлөхийг урьдчилан таамаглах, ойлгохын тулд зочлох үйлчилгээний салбарт одоо өргөн тархсан мэдээллийн технологи, мэдээллийн системийг зөв танихаас эхлэх хэрэгтэй. 
Нэгэнт өрнөж буй аж үйлдвэрийн 4-р хувьсгалд өсөлт, хийж оршин тогтнохын тулд компанийн менежмент болон үйлчлүүлэгчдэд үзүүлж буй үйлчилгээ, бүтээгдэхүүн хэрхэн өөрчлөгдөж, хөгжиж, хэрэглэгчийн зан төлөвийг ойлгож, үйлчлүүлэгчдэд үйлчилгээний бүтээгдэхүүнийг хүргэх ёстой вэ?
Зочлох үйлчилгээний салбар нь зочлох үйлчилгээний салбар буюу зочид буудал, зоогийн газар, нисэх онгоц, тээвэр гэх мэт үйлчилгээнд суурилсан салбаруудыг хэлдэг бөгөөд энэхүү баримт бичиг нь зочид буудлын компаниуд, ресторануудад анхаарлаа төвлөрүүлэн зочид буудлын мэдээллийн системийг тайлбарлахыг зорьж байна.
 
Танд зочид буудлын мэдээллийн систем яагаад хэрэгтэй вэ?
 
Диссертацид <Зочид буудлын компаниудын компьютерийн системийг үр ашигтай ашиглах талаар хийсэн судалгаа> -д зочид буудлын компаниудын хувьд мэдээллийн системийн хүлээгдэж буй үр нөлөөг дараах
байдлаар тайлбарлав.
 
1) Зочид буудлын ажилтнууд үйлчлүүлэгчидтэйгээ маш их цагийг өнгөрөөх боломжтой тул үйлчлүүлэгчдэд үзүүлэх үйлчилгээ сайжирна.
2) Захиалга, бүртгэл, гарах журам нь энгийн, хурдан бөгөөд үнэн зөв байдаг.
3) Бизнесийн үр дүнтэй боловсруулалт хийх түүхий өгөгдлийн тоог багасгаж, мэдээллийн хэмжээг багасгах .
4) Зочид буудал дахь бүртгэлийн үнэн зөв байдлыг нэмэгдүүлж, үйлчлүүлэгчдийн итгэлийг төрүүлдэг .
5) Энэ нь эрчим хүч хэмнэх, хянах боломжийг олгодог.
6) Өрөө ба үйлчлүүлэгчийн өгөгдлийг үр дүнтэй удирдах боломжтой.
7) Энэ нь бизнесийн дотоод хяналт, хор уршгийг хянах боломжийг олгодог.
8) Зүйлчлэлээр ангилсан тодорхойлолт, менежментийн дэлгэрэнгүй тайланг тооцоолох.
9) Борлуулалтын хэлтсийн хоорондын харилцааны функцийг сайжруулах.
10) Энэ нь төрөл бүрийн мэдээлэл өгч, зочид буудалд илүү сайн мэдээлэл өгдөг.
 
 
Энэхүү хэрэгцээ нь шууд ажлын үр нөлөөг тайлбарлахын тулд зочид буудал доторх ажилтнууд эсвэл хэлтэс хоорондын харилцан хамаарлыг голчлон тооцдог. Тодруулбал, зочид буудлын мэдээллийн системтэй холбогдуулан илэрхийлэхдээ <Зураг 1> нь томоохон ажил бүрийн үйл ажиллагааны системийн бүтэц гэж хэлж болно.
Гэсэн хэдий ч зочид буудлын бизнесийг зохицуулахад чиглэсэн ийм хэрэглэгчид чиглэсэн мэдээллийн систем нь үйлдвэрлэлийн технологийн 3-р хувьсгалд хүргэсэн мэдээллийн технологийн үр ашигтай ажиллагаа юм.  Мэдээллийн системийн үр ашигтай ажиллагаа нь зөвхөн хэрэглэгчийн холбоо барих цэг болон өрөөний худалдаа, хоол ундаа, ундааны үйлдвэр, бусад борлуулалтаас үүссэн мэдээллийг нэгтгэн нягтлах, нягтлан бодох бүртгэл хөтлөх замаар борлуулалт, ашиг, алдагдлын тайланг сайн бүртгэх явдал биш юм.  Үзүүлсэн үйлчилгээний бүтээгдэхүүнийг (Зах зээлийн сегментчилэл) худалдан авч буй
үйлчлүүлэгч болон өрөөний хуваарилалтын суваг (SOB; Source Of  Business) аль зочинтой танилцаж, үйлчлүүлэгчийн төлөв байдал, худалдан авалтын хэв маяг, үйлчлүүлэгчтэй харилцах харилцааг цаашид хэрхэн хадгалах вэ зэрэг юм. Энэ нь CRM (Customer Relation Management) болон BI (Business Intelligence) системээр дамжуулан байгууллагын өсөлтийг тасралтгүй сайжруулж, эрсдлийг зохицуулдаг.
Хэрэв бусад системүүдийн хоорондох харилцаа холбоог хангахуйц органик байдлаар боловсруулсан, ийм цогц маркетингийн үйл ажиллагаа, корпорацийн үйлдвэрлэлийн үйл ажиллагааг дэмжих зорилгоор төрөлжсөн мэдээллийн систем байгаа бол үйлчлүүлэгчдийн хэрэгцээ, хүслийг зочид буудлын компанийн менежментийн гүйцэтгэлд хувь нэмэр оруулах үүднээс авч үзье. .Энэ нь үйлчлүүлэгчдийн эрэлт хэрэгцээг хангахуйц шинэ үйлчилгээ, бизнесийн загвараар зах зээлийг нээх боломжтой юм. Нэмж дурдахад үр дүнг үнэлэх, дүн шинжилгээ хийх, дахин тусгах аж ахуйн нэгжийн идэвхитэй үйл ажиллагаан дээр үндэслэн ашиг, алдагдал, хянах хүчин зүйлийг нарийвчлан шинжилж санхүүгийн өсөлтийг хүлээх боломжтой юм. Мэдээллийн системийн үр ашгийн үүднээс бизнес боловсруулах журмыг МТ-тэй хослуулан шударга байлгаснаар бизнесийн дотоод үйл явц тодорхой болох бөгөөд эрсдлийн менежментийг харгалзан бодитой үнэлгээ хийж, хурдан бөгөөд оновчтой шийдвэр гаргах боломжтой болно ( Зураг 2). Үйл ажиллагааны үндсэн хэтийн төлөв, хөгжлийн
чиглэлийг харна уу).
Аж үйлдвэрийн 4-р хувьсгалд тулгараад буй зочид буудлын компаниуд зочид буудлын үйлчлүүлэгчдийн худалдан авалтын хэв маягийг ойлгож, үйлчлүүлэгчдийн ачааллыг хамгийн бага түвшинд байлгаж, үйлчлүүлэгчдэд үйлчлэхэд тав тухтай байдлыг нэн тэргүүний зорилт гэж үздэг бөгөөд зочид буудлын компаниудын одоо байгаа бизнест төвлөрөөгүй зочид буудлын мэдээллийн системтэй шинэ үйлчилгээнүүд байдаг. Бүтээгдэхүүний хөгжлийг бий болгож чадах амьд организм болохын тулд бид тасралтгүй хөрөнгө оруулалт хийж, сайжруулж байх хэрэгтэй. Эдгээр хүчин чармайлт нь аж үйлдвэрийн 4-р хувьсгалын эхлэл байх болно.
 
Эх сурвалж 박종송
Мэдээлэл бэлтгэсэн Хонгор
Буцах